Video Pemandu kereta sukan “Drift” Tanpa tangan

Video Pemandu kereta sukan  “Drift” Tanpa tangan

video Pemandu kereta “Drift” Tanpa tangan.Walaupun kehilangan kedua-dua lengan dalam kemalangan tragis, seorang peminat sukan permotoran berjaya mengejar semangatnya dengan menggunakan kakinya untuk memandu kereta dan bahkan bersaing dengan pemandu yang berkebolehan dalam pertandingan melayang.

Bartek Ostalowski kehilangan kedua tangannya dalam kemalangan motosikal pada tahun 2006, tetapi itu tidak mencukupi untuk membunuh impiannya suatu hari menjadi pemandu kereta lumba profesional. Menemukan dirinya tanpa senjata pada usia 20 tahun dan berhadapan dengan tugas menakutkan untuk belajar memandu kereta di litar perlumbaan pasti cukup mengejutkan Bartek, tetapi dia mengumpulkan keberanian dan semangat untuk terus maju, dan dalam tiga bertahun-tahun dia menjadi master dalam manuver kereta lumba dengan kakinya. Hari ini, Bartek Ostalowski adalah satu-satunya pemandu sukan profesional di dunia yang memandu menggunakan kakinya.

pemandu

Untuk mengatasi keterbatasan fizikalnya, Bartek mengubah suai kereta lumba Nissan Skyline GT-R sesuai dengan keperluannya, menambah enjin baru, kotak gear bebas, dan transmisi yang lebih kuat. Pemandu Poland yang bercita-cita tinggi menggunakan kaki kanannya untuk mengawal pedal, sambil memandu dengan kaki kirinya. Automatik dikendalikan dengan bahu.

“Selepas kemalangan saya, saya mencari jalan keluar. Saya bertanya pada diri sendiri jika saya mahu berlumba lagi apa yang perlu saya lakukan? ” Bartek memberitahu Business Insider . “Saya mendengar tentang seseorang di Poland yang, seperti saya, tidak memiliki senjata, tetapi dia memandu kereta setiap hari tanpa masalah. Setelah bertemu dengannya, impian dan minat saya untuk sukan permotoran hidup dan kuat, dan saya membuat keputusan untuk kembali berlumba suatu hari nanti. ”

Setelah membuat nama untuk dirinya di litar perlumbaan Poland, Bartek Ostalowski menyahut cabaran yang lebih besar, lumba drift. Sekiranya anda paling tidak biasa dengan melayang, anda mungkin tahu betapa sukarnya, memerlukan reaksi cepat dan koordinasi tangan-mata yang tepat untuk mengawal kereta ketika meluncur di trek. Nah, entah bagaimana Barek dapat melakukan itu hanya dengan menggunakan kakinya.

Pada tahun 2019, Ostalowski menduduki tempat kesembilan daripada 50 pemandu dalam Kejuaraan Drift Poland, salah satu siri kejuaraan paling kompetitif di seluruh Eropah, dan tahun sebelumnya, dia memenangi Seri Drift Czech antarabangsa, mengalahkan puluhan sukan profesional lain pemandu.

Sumber: .odditycentral.com

BACA: 159 ibu tunggal baharu perlu perhatian

COMMENTS