Pengantin perempuan kantoi tersalah minta restu kahwini bapa mentua

Pengantin perempuan kantoi tersalah minta restu kahwini bapa mentua

Pengantin perempuan kantoi tersalah minta restu kahwini bapa mentua.Gara-gara gugup, seorang pengantin perempuan tersalah menyebut nama bakal bapa mentua ketika meminta kebenaran daripada walinya untuk dinikahkan, lapor laman berita Suara.com semalam.

Video tular berdurasi 45 saat di aplikasi TikTok dengan 3.5 juta tontonan itu dikongsikan seorang pengguna pada akaun bernama @tsr616.

Situasi majlis akad nikah berlangsung dengan penuh emosi pada awalnya di saat giliran pengantin perempuan meminta kebenaran wali untuk dinikahkan.

Namun, keadaan itu bertukar menjadi kelakar disebabkan pengantin berkenaan tersalah menyebut nama bakal bapa mentua dan bukannya bakal suaminya.

 

@tsr616Gugup segugup nya 😭😭 salah sebut nama, ada yg pernah begini? 😂 @semuaharustau @djbonbonremix @fyp @kreasikue @tiktoktainment @dearlangit♬ suara asli – Tiktok

“Assalamualaikum ayah dan ibu, pada saat ini saya memohon izin mohon restu, mohon dinikahkan, diwalikan dengan kekasih saya yang bernama Selamet Wiyono,’’ ujar pengantin perempuan.

Dia kemudiannya menyedari kesilapan tersebut dan membetulkan kenyataannya.

“Eh, maaf Fery Yuwono bin Selamet Wiyono dengan mas kahwin yang berupa perhiasan emas 20 gram dibayar tunai,” ujarnya sambil menahan ketawa.

Netizen yang menonton video tersebut meninggalkan pelbagai pendapat di ruangan komen.

“Suaminya: Aduh, kenapa ayah saya,” komen seorang netizen.

“Gementar calon ibu mentua,” kata netizen lain.

Baca:Kenapa Semua Pelaku Kes Bunuh Zulfarhan Terlepas Hukuman Mati ,ini penjelasan peguam

COMMENTS