Netizen sebak dengar kisah lelaki ini, dah beberapa bulan tidur di tangga KLCC

Netizen sebak dengar kisah lelaki ini, dah beberapa bulan tidur di tangga KLCC. Kisah se0rang lelaki warga emas yang terpksa tidur di tangga di sekitar Kuala Lumpur City Centre (KLCC) undang seb4k 0rang ramai.

Dah beberapa buian tidur di tangga

Menerusi vide0 yang dimuat naik oleh se0rang pengguna dikenali sebagai Aisyah di TikTok, mendedahkan bahawa warga emas berkenaan sudah beberapa buIan tidur di tangga sekitar KLCC kerana tidak mempunyai rumah serta tiada orang untuk bergntung harap.

Terjumpa se0rang pakcik pagi tadi masa datang KLCC, kami dalam perjalanan puIang terjumpa semuIa pakcik ini dekat tangga. Lepas tanya keadaan dia, ya Allah sedihnya.

Difahamkan, isteri dan anak-anaknya dikatakan sudah mninggaI dunia. Lelaki berkenaan turut berharap agar dirinya mendapat tempat tinggaI yang lebih selesa dan tidak kisah sama ada ditempatkan di rumah 0rang-0rang tua mahupun rumah kebajikan.

Netizen sebak dengar kisah lelaki ini, dah beberapa bulan tidur di tangga KLCC

Moh0n bantuan untuk pakcik ni. Tiada tempat tinggaI. Isteri dan anak-anak sudah mninggaI dunia. Dia berharap sangat ada tempat tinggaI yang lebih seIesa. Dah banyak buIan tidur di tangga je area KLCC.

Dapat tinggaI di rumah 0rang tua atau rumah kebajikan pun dia bersyukur. M0ga Allah permudahkan urusan pakcik ni.

‘Air mata aut0 mencurah keluar’

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netizen meIuah rasa simp4ti terhadap warga emas berkenaan. Malah, ada juga di antara mereka yang turut menawarkan tempat tinggaI yang lebih selesa untuk lelaki itu.

@aishahramly96 semoga Allah mempermudahkn segala urusan pakcik,sdah berape bulan tidur ditangga jer..sebak rasa aty,terus teringat org tua dikampung…ada yg lebih susah…#fyp#ebitlew#mohonbantuan#klcclrtstation#jkm#NGO#sedih#bersamamu#agensibantuan#fypbantuan#viral@ustazebitlew ♬ original sound – JESBON76

BACA:

Beratur berjam-jam dari 6 pagi, kaunter hanya buka 15 minit

Akibat masalah keluarga, 4 beranak terpaksa tinggal dalam kereta

Tentera Thailand tembak mati 15 penyeludup dadah