Netizen geram tengok, masalahnya sekarang ni, camne dia tampal

Netizen geram tengok, masalahnya sekarang ni, camne dia tampal

Netizen geram tengok Tampal ‘scan’ masuk di pintu auto.Kini dimana-mana sahaja tempat yang anda ingin masuk, anda perlu mendaftar masuk menerusi aplikasi, MySejahtera terlebih dahulu dengan scan QR code yang akan diletakkan di pintu masuk.

Langkah ini bagi memudahkan untuk mengesan sesiapa sahaja yang masuk ke tempat tersebut dan ia menjadi satu rutin normal sekarang.

Walau bagaimanapun, satu situasi lucu melibatkan kertas QR code yang ditampal di satu kawasan ini menarik perhatian umum dengan satu rakaman video yang dimuat naik oleh seorang individu pengguna TikTok.

@excardprints WHO PUT THIS HERE 😭 #fypシ #APlus1111Dance #xyzbca #mysejahteraapp #thehardertheyfall ♬ Oh No – Kreepa

Video yang dikongsikan itu bagaimanapun menghiburkan warganet apabila QR code telah ditampal di bahagian pintu masuk yang akan automatik terbuka jika mengesan sesiapa sahaja yang ingin memasuki ke tempat tersebut.

Pintu seperti ini pasti anda sangat kenal di pasaraya namun jika di pasaraya ia akan diletakkan disatu sudut meja penjaga namun situasi yang dikongsikan ini mengundang warganet juga merasa lucu apabila tidak sempat seorang individu ingin scan QR code di situ, pintu sudahpun terbuka untuknya.

 

Situasi ini turut mencuit hati dan ruang komen pula nampaknya ditinggalkan bermacam-macam reaksi lucu selepas beberapa hari dikongsikan menerusi aplikasi popular tersebut.

“Tak mas4lahnya sekarang ni, camne dia tampal…

BACA: Remaja 16 tahun dedah penah dirogol 400 lelaki

COMMENTS