Lama menghilang, Najwa Latif akhirnya dedah apa yang berlaku

Lama menghilang, Najwa Latif akhirnya dedah apa yang berlaku. Lama tidak dengar khabar penyanyi muda, Najwa Latif yang pernah memeriahkan industri seni Tanah Air dengan lagu-lagu popularnya seperti Cinta Muka Buku, Kosong, Untuk Dia dan banyak lagi.

Namun begitu, penyanyi berusia 27 tahun ini sekarang sudahpun mempunyai pekerjaan tetap apabila bergelar pensyarah di salah sebuah Institut Penganjian Tinggi (IPT) di Malaysia.

Najwa atau nama sebenarnya Imratul Najwa Abdul Latif, 27, mengakvi tidak akan menyertai sebarang pertandingan nyanyian kerana $edar dengan kemampuan sendiri.

Selain tahap vokalnya, dia juga melihat dirinya tidak mempunyai pakej lengkap seperti peserta yang menyertai mana-mana pertandingan nyanyian.

Ditanya bila nak masuk Gegar Vaganza
“Saya pernah dapat soalan ini dan akan jawab lagi. Berkemungkinan besra untuk saya tidak menyertai mana-mana pertandingan.

Lama menghilang, Najwa Latif akhirnya dedah apa yang berlaku

“Saya $edar suara average (biasa) dan pakej yang dimiliki kalah jauh daripada penyanyi lain,” katanya.

Tambah pelantun lagu Cinta Muka Buku itu, k4lah daripada aspek penampilan ialah mengenai rupa paras dan caranya bers0sial dengan individu lain.

“Saya tidak cantik seperti penyanyi lain. Kurang bergaya dan tidak pandai bergaul sangat.

Tak reti sangat bergaul dengan orang lain
Tambahnya, dia juga sedar akan rupa parasnya dan kurang biasa bergaul dengan individu lain. Jadi, pelantun lagi Adamu ini lebih memilih untuk membuat h4l sendiri.

Untuk info, Najwa Latif mulai dikenali apabila kerap berkongsi bakat nyanyiannya di media s0sial ketika masih di bangku sekolah lagi.

Lagu Cinta Muka Buku yang merupakan single pertamanya telah meledak sehingga membawanya ke pentas final Anugerah Juara Lagu 26 pada usianya 16 tahun.

BACA:

Pelakon kena tipu ‘ayahanda’, tuntut RM8.58 juta

Duit Putera Arab dan dua syarikat masuk dalam akaun Najib

Wanita terjatuh dari jambatan, jubah jadi penyelamat