Jiran rumah Janna Nick buat benda tak senonoh, “korang rasa rasa saya patut buat report?”

Jiran rumah Janna Nick buat benda tak senonoh, “korang rasa rasa saya patut buat report?”” Aku tengah marah sangat ni.. tak tahulah kita boleh repot tak?” Korang rasa boleh repot tak macam ni? Aku geram sangat lah.”

Itu luahan pelakon dan pengacara, Janna Nick yang ber4ng dengan sikap jirannya yang dipercayai mende.ra dan menced3rakan kucing kesayangan miliknya.

Kata Janna, 27, beliau rasa terkilan dengan sikap segelintir individu yang sanggup menced3rakan haiwan dan bakal membuat aduan kepada pihak berwajib berhubung isu itu.

” Tak fahamlah aku kenapa boleh ada jiran macam ni..so aku rasa kucing aku ni selalu pergi rumah dia.. itu yang dia nak wrning dulu.

” Dia pernah simbah air kepada kucing. Malah, individu terbabit juga pernah mengvgut hendak sembeI1h kucing peliharaan saya.

” Saya jarang ada di rumah, mungkin kucing saya sering ke rumahnya. Namun, itu tidak bermakna dia berhak mengasari atau mend3ra kucing saya.

” Tidak tahu apa yang dilakukan, sampai ada bahagian yang hilang bulu. Mungkin terkena benda panas atau sebagainya.

” Naik mar4h pula apabila ada individu yang sanggup bersikap begini,” kata Janna.

Janna meluahkan amarah terhadap tindakan jirannya yang bersikap kejam terhadap haiwan peliharaannya menerusi perkongsian di Instagram Story miliknya sebentar tadi.

Malah, Janna turut dilihat membuat luahan itu terhadap pembantu peribadi dan juga sahabatnya yang juga penyanyi, Andi Bernadee.

Perkongsian Janna turut mengundang pelbagai reaksi daripada peminat dan warga maya.

Mereka turut berkongsi laman sesawang untuk membuat laporan berhubung isu terbabit.

Sementara itu, Janna memuat naik paparan artikel mengenai individu yang dikenakan tndakan undang-undang kerana melakukan ksaIahan menced3rakan haiwan.

Dalam vdeo berasingan, Janna turut dilihat menangis apabila melihat kucing kesayangannya itu telah berubah sikap dan seakan menjadi melihat orang.

” Tengok ni dia macam dah paranoid dengan orang, macam takut tr4uma dengan orang..” luah Janna sambil menangis.

Jiran rumah Janna Nick buat benda tak senonoh, "korang rasa rasa saya patut buat report?"

10 fakta menarik Janna Nick yang orang tak tahu

Pemilik nama sebenar Nurul Jannah binti Munir ini dilahirkan pada 1 Jun 1995. Beliau mula bergiat aktif dalam bidang lakonan dengan memegang watak tambahan dalam telefilem Cinta Vlog (2012)

Berikut adalah 10 fakta menarik tentang Janna Nick yang tak ramai tahu.

1) Beliau di Sungai Petani, Kedah. Berketinggian 1.65 meter, Janna bakal menginjak usia 27 tahun pada tahun ini.

2) Bekas pelajar Maktab Rendah Sains MARA Pendang, Sekolah Menengah Kebangsaan Convent Bukit Nanas dan Sekolah Menengah Kebangsaan Danau Kota.

Selepas mendapat keputusan A dalam semua subjek mata pelajaran sekolah, Janna terus memohon keluar dari MRSM untuk bersekolah harian biasa.

Sewaktu zaman persekolahannya, beliau aktif dalam pasukan sorak serta gemar memasuki pertandingan nyanyian.

3) Anak kedua daripada empat adik-beradik. Abangnya, Mohamad Firdaus, manakala dua adik perempuannya ialah Nurul Balqish dan Nur Iris Rose Sofiea.

4) Berdarah kacukan Cina, Pakistan dan Thai. Sewaktu kecil, beliau pernah tinggal di Amsterdam, Belanda selama tiga tahun dan kini menetap di Kuala Lumpur.

Jiran rumah Janna Nick buat benda tak senonoh, "korang rasa rasa saya patut buat report?"

5) Memulakan karier seni di usia sekitar 5 hingga 7 tahun sebagai model iklan komersial dan video korporat.

6) Berminat dengan bidang lakonan sejak kecil dan sering memaksa ibunya membawa kemana ke mana-mana sesi uji bakat diadakan.

7) Janna Nick mempunyai seorang adik yang dikenali sebagai Kissya Nick yang sama cantik sepertinya. Malah Kissya turut terkena tempias populariti kakaknya apabila jumlah pengikut Instagram telah mencecah lebih 66 ribu.

8) Berkelulusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Pernah ditawarkan menyambung pengajian di Universiti Teknologi Mara (UiTM), Arau, Perlis, namun menolak kerana ingin memberikan tumpuan kepada kerjaya lakonan yang diceburi.

9) Janna adalah pemegang trofi Aktres Pilihan (drama Kau Aku Kita) dan Pasangan Pilihan (bersama Saharul Ridzwan) di Anugerah Drama Festival Kuala Lumpur 2016, Pelakon TV Wanita Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian ke-30, Pelakon Wanita Sensasi di Anugerah Telenovela 2017 dan Aktres Pilihan (drama Biar Aku Jadi Penunggu) di Anugerah Drama Festival Kuala Lumpur 2018.

10) Mungkin ramai tak tahu, sepupunya, Adam Lee juga merupakan pelakon.

TONTON:

BACA:

Pengeluaran khas: KWSP beri penjelasan persoalan ada status kelayakan

Rupanya ini punca lipan berbisa hidup dalam rumah anda

Hael Husaini dedah akan kahwin hari ini..