Aksi kanak-kanak diminta ikrar tak nak susu badan lagi cuit hati pengguna TikTok

Aksi kanak-kanak diminta ikrar tak nak susu badan lagi cuit hati pengguna TikTok. Keletah anak kecil itu menarik perhatian warga net tkt0k kerana si cilik itu perlu berikrar janji untuk tidak menyusu badan lagi.

Keletah anak itu membuatkan warga net terhibur dengan gelagatnya. Sang ibu melakukan sedemikian kerana anaknya sudah pun masuk umur 2 tahun. Video tersebut dikongsi kan oleh ibu Zahra di akaun tiktok miliknya mendapat view sebanyak 219K.

Dengan cara ini, ia sangat sesuai untuk melatih anaknya untuk berdikari. Setiap hari, si cilik bernama Zahra perlu membaca ikrar yang dibuat oleh ibunya supaya ia tidak meminta susu badan namun dibenar kan minum susu yang menggunakan cawan.

Aksi kanak-kanak diminta ikrar tak nak susu badan lagi cuit hati pengguna TikTok

VIDEO BERADA DIBAWAH ARTIKEL

Tinjaun MuraiMY melihat beberapa kmen, rata rata netizen terhibur menyaksikan gelagat Zahra yang pandai menghafal isi surat perjanjian itu walaupun umurnya baru 2 tahun.

Ada juga warga net berk0ngsi pengalaman sepanjang melatih anak masing-masing agar berhenti menyusu badan.

“Perghh ada agreement.. Pandainya. Saya Pun Proses Wean Off Ni. Tapi Bagi Jugak Sekali Sehari. Belum Stop Sepenuhnya. Anak Pun Moody Merajuk”.

Komen netizen,

Namun itulah lumrah ibu bapa yang mahu melatih perkara yang bagus kepada anak perlu memakan masa yang agak lama serta kesabaran yang tinggi. Tanyalah mana mana ibu dalam dunia antara cabaran yang paling sukar perjalanan sepanjang membesarkan anak.

VIDEO

@zhra_mawaddahPratice Zahra stop bf..hari hari kene baca surat tu ye….semoga bermanfaat😂😂 Tgh proses nak putuskan susu badan sebab anak ibu dah 2tahun dah..semoga ibu & zahra kuat melalui fasa ni…❤️❤️❤️♬ Monkeys Spinning Monkeys – Kevin MacLeod & Kevin The Monkey

BACA:

6 powerbank paling berkualiti di Malaysia, ini senarainya

Ini cara Lewis Hamilton habiskan pendapatan berbilion dolar

Zara Zya guna skrub beras pulut untuk nampak cantik